Weltweiter Vertrieb warmgewalzter Spundwände und aller damit verbundenen Produkte
Erfassung und Nachverfolgung von Verkaufsoptionen
Projektbearbeitung vom Angebot bis zur Rechnung
Vorbereitung und Verhandlung von Verkaufsverträgen
Kontrolle des Projekt-/Lieferfortschritts, um sicherzustellen, dass alle Produkte und Leistungen pünktlich und in hoher Qualität geliefert werden
Marktrecherche/-analyse zur Vergrößerung des Marktanteils unseres Unternehmens
Aufbau und regelmäßige Aktualisierung der Kundeninformationsdatenbank (CRM)
Ihre Voraussetzungen
Abgeschlossenes Studium des Bauingenieurwesens oder Wirtschaftsingenieurwesens - Universität, Fachhochschule oder vergleichbare Ausbildung kombiniert mit langjähriger Erfahrung in oben genannten Arbeitsbereichen
Analytisches und organisationales Denken und selbstständiges Arbeiten
Ein hohes Maß an Kommunikations-, Team- und Kundenservicefähigkeiten
Reisebereitschaft
Professioneller Umgang mit gängigen Business-Programmen und MS-Office-Anwendungen
Gute Deutschkenntnisse und sehr gute Englischkenntnisse
Französisch oder Spanisch sind ein Plus, aber keine Voraussetzung
Ein gültiges Vollzeit-Arbeitsvisum für Deutschland ist erforderlich - kein Studentenvisum
Wir bieten
Modernes Arbeitsumfeld und eine sehr gute Atmosphäre in einem internationalen Team
Überdurchschnittliche Sozialleistungen
Vielseitige und interessante Aufgaben
Vollzeit- und Langzeitvertrag
Leistungs- und zielorientierte Vergütung
Dynamisches, erfolgsorientiertes Umfeld mit kurzen Entscheidungs- und Kommunikationswegen
Aufgeschlossene Unternehmenskultur, die Unterschiede wertschätzt
Vertriebsmitarbeiter:in Sales Manager:in
(m/w/d)
Weitere Informationen erhalten Sie bei Natascha Hitzelberger Phone 0049-6831-6878552
Bitte
senden Sie Ihre aussagekräftige Bewerbung in englischer oder deutscher Sprache,
per Bewerbungslink oder per E-Mail (max. 5 MB) This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
Wir suchen für den Standort Duisburg
Ihre Kernaufgaben
Unterstützung des Teams bei der allgemeinen Büroorganisation und der Vorbereitung von Terminen und Reisen
Entgegennahme von Anrufen von Kunden, Lieferanten und Partnern
Vorbereitung von Angeboten, Verkaufs und Einkaufsverträgen sowie Rechnungen
Mitwirkung bei der Abwicklung von Avalen/ L/C-Geschäften
Ihre Voraussetzungen
Abgeschlossene Ausbildung zur/m Groß- und Außenhandelskaufmann/-frau oder vergleichbare Ausbildung bzw. Studium der Betriebswirtschaftslehre
Erfahrung in oben genannten Arbeitsbereichen
Analytisches und organisationales Denken und selbstständiges Arbeiten
Ein hohes Maß an Kommunikations- und Teamfähigkeit
Professioneller Umgang mit gängigen Business-Programmen und MS-Office-Anwendungen
Sehr gute Deutschkenntnisse und gute Englischkenntnisse
Wir bieten
Modernes Arbeitsumfeld und eine sehr gute Atmosphäre in einem internationalen Team
Überdurchschnittliche Sozialleistungen
Vielseitige und interessante Aufgaben
Vollzeit- und Langzeitvertrag
Leistungs- und zielorientierte Vergütung
Dynamisches, erfolgsorientiertes Umfeld mit kurzen Entscheidungs- und Kommunikationswegen
Aufgeschlossene Unternehmenskultur, die Unterschiede wertschätzt
Buchhalter:in Kaufmann / Kauffrau
(m/w/d)
Weitere Informationen erhalten Sie bei Natascha Hitzelberger Phone 0049-6831-6878552
Bitte
senden Sie Ihre aussagekräftige Bewerbung in englischer oder deutscher Sprache,
per Bewerbungslink oder per E-Mail (max. 5 MB) This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
Area of responsibility • Global sales of HSP hot rolled sheet piles and all related products • Collecting and following
up on sales opportunities • Operating projects from
offer to invoice including L/C processing •Preparation and
negotiation of sales contracts •Following up on project
progress to ensure projects are delivered on time and at high quality •
Researching/Analysing markets
and increasing the company's product market share • Establishing and
regularly updating customer information database (CRM)
Requirements • Graduated in
Civil Engineering or Industrial Engineering - University, Technical College or comparable
education combined with long term Experience in above mentioned field of works • Several
years of relevant working experience is a PLUS • Analytical and
organizational thinking and
independent working manner • A high
degree of communication, team and customer service skills • Professional
handling of common business programs and MS Office applications • Fluent in
German language and good commands in English. Chinese language is not required,
however it is an advantage. • Fulltime
valid working visa for Germany is required - no student visa.
What we offer •
Modern
working environment and very good atmosphere in an international
Team •
Over average
social benefits •
Versatile
and interesting tasks •
Full-time and long-term
contract •
Performance
and goal-oriented salary •
Dynamic,
success-oriented environment with short decision and communication channels •
Fast-growing start-up with many opportunities which is
integrated into a stable, successful
international group
Sales Manager
m/w/d
Further information is available from Natascha Hitzelberger, Phone 0049-6831-6878552
Please send your meaningful application via e-mail (max. 5 MB) to This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
Controller
m/w/d
Further information is available from Natascha Hitzelberger, Phone 0049-6831-6878552
Please send your meaningful application via e-mail (max. 5 MB) to This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
Area of responsibility • Operational order controlling • Reporting and analysis of monthly, quarterly and annual financial statements to the headquarters and according to HGB and IFRS • Execution of plan-actual deviation analysis, business evaluations and reporting to the management • Creation of budgets and forecasts (balance sheet/income statement) • Creation of short and long-term liquidity planning • Optimization and further development of company and project controlling as well as the internal reporting system
Requirements • Completed Business Administration education (University/College) with a focus on controlling and/or external accounting or a comparable qualification, e.g. experienced Accountant • Preferably a few years of relevant work experience • Analytical thinking and independent working manner • A high degree of communication, team and conflict management skills • Professional handling of common business programs and MS Office applications • Good English knowledge, both written and spoken. Chinese language is not necessary, however it is an advantage.
What we offer • Modern working environment and very good atmosphere • Over average social benefits • Versatile and interesting tasks • Performance and goal-oriented salary • Dynamic, success-oriented environment with short decision and communication channels • Integration into a stable, successful international group